mandag 5. november 2012

November, jeg kommer hjem fra Danmark med for mye greier og for lite penger, ser på folk som røyker sigaretter i gatene og ser spøkelser fra i fjor. Tenker på alle jeg ikke lenger prater med og hvor umerkelig det er at alt går videre. Spiser store frokoster og sover for lite, finner nysgjerrigheten til å lese bøker igjen. Går på biblioteket med for få armer. Hører på Henrik sin nye spilleliste. Lager hårsnurr og legger leppestift i mange farger. Ser gatene bli mørke før jeg engang har kommet meg ut døra. Bekymrer meg for å ikke strekke til og for at håret mitt kommer til å falle av om jeg prøver å farge det igjen. Savner Lysefjorden og havet og prøver å huske hvor sterk kaffe jeg egentlig vil ha. Hører deler av dikt i hodet når jeg lukker øynene og prøver å slå hjernen av. 

Og

får utdelt eksamen og prøver å gå på linje i stedet for å gå i taket eller på veggen eller i baret. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar